Σήμερα 20 Ιουλίου . Χρόνια πολλά στους φίλους που γιορτάζουν με το όνομα Ηλίας, ή .......Ποσειδώνας.
Μη βιαστείτε να μου προσάψετε την μομφή ότι προσκυνώ τα είδωλα. Ψάχνω απάντηση στο ερώτημα που μου έβαλε ένα καταπληκτικό κείμενο που για πολλοστή φορά διάβασα φέτο το καλοκαίρι , με την ευκαιρία κάποιου συνεδρίου στο οποίο με κάλεσαν να κάνω ομιλία.
Την ΟΔΥΣΣΕΙΑ
Ποσειδώνας ή Προφήτης Ηλίας: Και εξηγούμαι :
Είναι γνωστό πως τα εξωκκλήσια του Προφήτη Ηλία είναι χτισμένα πάντα στις κορφές των λόφων. Σύμφωνα με την παράδοση ο Προφήτης Ηλίας ήταν ναυτικός. Όταν αποφάσισε να απομακρυνθεί από τα εγκόσμια και να αφοσιωθεί στην πνευματική αναζήτηση του Θεού, σκέφτηκε να απομακρυνθεί όσο γίνεται περισσότερο από την θάλασσα, που η αγάπη της θα γινόταν εμπόδιο στην απόφασή του. Έτσι πήρε ένα κουπί στον ώμο και οδηπόρησε μακρυά από τη θάλασσα. Όσο οι άνθρωποι που συναντούσε τον ρωτούσαν που πάει με το κουπί στον ώμο , τόσο εκείνος συνέχιζε να ανεβαίνει στα βουνά. Όταν κάποια στιγμή σταμάτησαν να τον ρωτούν, ρώτησε εκείνος τους ανθρώπους που συναντούσε τι ήταν αυτό που κρατούσε. Όταν του απάντησαν ότι ήταν δικέλι, τότε αποφάσισε να εκγατασταθεί εκεί, μπήγοντας το κουπί στη γή και να μονάσει.
Να και οι στίχοι της Λ Ραψωδίας: (119-133)
<< Όμως γι άυτά θα γδικιωθής, σου λέω εγώ, σα φτάσεις κι αφού μες τα παλάτια σου χαλάσεις τους μνηστήρες, με απάτη ή κι ολοφάνερα με κοφτερό λεπίδι, θα σύρεις τότε παίρνοντας το δυνατό κουπί σου, να πας στη χώρα των αντρών που θάλασσα δεν ξέρουν, και που φαί δεν συνηθούν να τρώνε αλατισμένο, και μήτε κοκκινόπλωρα καράβια αυτοί γνωρίζουν, μήτε τα δυνατά κουπιά, που΄ναι φτερά των πλοίων. Να και σημάδι ξάστερο, που δε θα σου ξεφύγει. Σαν ανταμώσεις άλλονε στο δρόμο ταξιδιώτη, και λέει δικράνι πως βαστάς στον ώριο σου τον ώμο, τότες το δυνατό κουπί μπήξε στη γης, και κάμε καλόδεχτες θυσίες εκεί στο ρήγα Ποσειδώνα, κριάρι, ταύρο σφάζοντας, κι αγριόχοιρο βαρβάτο και γύρνα στην πατρίδα σου εκατοβοδιές να κάμης ιερές για τους αθάνατους, που ορίζουνε τα ουράνια. Φίλοι . Παράδοση είναι ο βιομένος χρόνος του πολιτισμού.
Κυριακή 20 Ιουλίου 2008
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
68 σχόλια:
Καλό μου fractal τι υπέροχες που είναι οι παραδόσεις μας! Ένα μεγάλο μέρος πέρασε από τον αρχαίο μας κόσμο στο σημερινό και πολλά στη σημερινή μας θρησκεία. Άλλωστε δεν θα μπορούσε να γίνει και αλλιώς, στο Ελληνικό πνεύμα και πολιτισμό υπάρχει συνέχεια, το έθνος μας έχει ιστορία χιλιάδων ετών. Να είσαι καλά που το έγραψες, πολλά φιλιά gskastro
Fractal,
με συγχωρείς, αλλά, προσωπικά, τη φτύνω την παράδοση...
Να σαι καλά
Μύστη, Καλή σου ημέρα. Χαίρομαι πολύ που ήρθες. Σε παρακαλώ να με κάνεις να χαίρομαι πιό συχνά.
Κοίτα. Λέω πως είτε την φτύσεις είτε όχι, την παράδοση, υπάρχει μέσα σου με χίλιες δυό μορφές και αν την αρνείσαι είναι σαν να αρνείσαι τον εαυτό σου, την ταυτότητά σου.
Ακόμα και αυτή η άρνηση στη συμβατική σκέψη (έτσι θεμελειώθηκκε η φιλοσοφία ) ακόμα και η ποίηση που σαφώς διαφαίνεται στα γραπτά σου αν το ψάξεις λίγο, θα το βρείς στις πολιτισμικές μας καταβολές. Κανένας μας δεν έχει πέσει από τον ουρανό. Κάθε΄έμψυχο όν είναι αποτέλεσμα αιώνων διεργασίας στο συγγεκριμένο χώρο.. Κοίτα ακόμα κάτι. Σε ένα πολύ όμορφο κείμενό σου ¨Η ΚΙΡΚΗ" για να εκφράσεις τις απόψεις σου πάνω στο θέμα,( που τις απόψεις αυτές αν ψάξεις θα τις βρείς στα κείμενα που θεμελείωσαν τον πολιτισμό. π..χ στην Ελένη της Σπάρτης) έψαξες μέσα σου να βρείς τον τρόπο που θα σου έδεινε τα πιό ισχυρά εφόδια για να μας τις μεταφέρεις πιό σωστά. Και τι βρήκες παρακαλώ? Την Κίρκη. Είναι υπέροχο να στυλώνεις τα πόδια και να αντιδράς σε ότι έχει τόσο κακοποιηθεί, που έχει παραμορφοθεί και σχεδόν δεν αναγνωρίζεται. Έχεις μιά υπέροχα δημιουργική σκέψη. Χρησιμοποίησέ την για να βγάλεις τα επικολυμμένα παραμορφωτικά υλικά πάνω από το άγαλμα της θεάς. Θα σου αποκαλυφθεί σε όλο το μεγαλείο της πολυσήμαντης ομορφιάς της.
Με συγχωρείς που τα λόγια μου θα σου θυμίσουν ηθοπλαστικό κύριγμα. Δεν νιώθω ικαν- να κάνω κανενός είδους κύριγμα. Μακάρι να είχα την ικανότητα που έχεις, να εκφράζω τις σκέψεις μου τόσο σπαρταριστά και αντισυμβατικά. Σε περιμένω και πάλι.
Καλή μέρα. Ναι έτσι είναι Κάστρο. Ή Ψυχή του λαού μας απποκαλύπτεται μέσα από τις γνήσιες λαϊκές εκδηλώσεις που ταυτίζονται με τα έθιμα και τις δοξασίες του απλού λαϊκού ανθρώπου. Και ιδιαίτερα των ανθρώπων της υπαίθρου.
Αγαπημένο Fractal, σε ευχαριστούμε απο καρδιάς για αυτό το απόσπασμα... Πόσα άραγε αγνοούμε ένεκα της κακής εκπαίδευσης... Και γιατί να κατηγορηθείς ειδωλολάτρης? Απο ποιούς? Ας μην αρχίσω καλύτερα, γιατί θου, Κύριε... Ανατρίχιασα και μόνο που διάβασα το μικρό απόσπασμα... Η μετάφραση είναι Καζαντζάκη-Κακριδή? Το κείμενο και τα λόγια είναι πραγματικά συγκλονιστικά... Δείχνουν πως βαδίζει ο κόσμος... «με απάτη ή κι ολοφάνερα με κοφτερό λεπίδι»...
Όσο για μας, είναι πράγματι, συγκλονιστικό, να ανακαλύπτουμε πως στις αμμουδιές του Ομήρου όλα αυτά τα χρόνια, οι γιαγιάδες μας έλεγαν το ίδιο παραμύθι....
Να έχεις τα φιλιά μου.
Nikiplos. Ευχαριστώ πολύ για τα επαναλαμβανόμενα φιλιά. ΄Κάποιο άλλο fractal μπορεί να σου έλεγε πως χορτασε. Το fractal-x όμως είναι αχόρταγο, άπληστο (λόγια φίλου) και βασανιστικό στο να δέχεται αγάπη. Νομίζω πως ποτέ δεν θα χορτάσει αγάπη. Γιαυτό νιώθει υπέροχα με τα φιλιά σου, και σου τα ανταποδίδει στο δεκαπλάσιο. Με συγκίνησες με το παραμύθι της Γιαγιάς. Μου θύμισες τη δική μου γιαγιά που μου έλεγε πολύ συχνά σαν παραμύθι τον μύθο του Περσέα και της Ανδρομέδας. Κάθε φορά έβαζε και ένα καινούριο στοιχείο μέσα. Τώρα που το ανακαλώ στη μνήμη μου σκέφτομαι πως θα ζούσε μέσα της αυτή την ιστορία... Ποιός ξέρει. Ίσως είχε βιώσει κάποια ανάλογη ιστορία ή ίσως είχε ακούσει από ΄τη δική της γιαγιά κάποια ιστορία για σκλαβωμένη νέα που την απελευθέρωσε ο βασιλειάς ήλιος. {Ο Περσέας είναι ηλιακή θεότητα, (πρόγονος του Απόλωνα) και η Μέδουσα με τις αδελφές της χθόνιες θεότητες (επίσης αρχέγονες ). Αλλά και ο Πσειδώνας πριν τα Ομηρικά χρόνια ήταν χθόνια θεότητα.)} Επειδή η περιοχή του Αιγαίου μετά την κατάλυση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας (1204 ,4η σταυριφορία) λυμαίνονταν από τους πειρατές ϊσως η γιαγιά είχε ακούσει ιστορία που έλεγε πως κάποιος απελευθέρωσε κάποια κοπέλλα που είχαν αρπάξει οι πειρατές για να την πουλήσουν σκλάβα. Δεν μπορώ να δικαιολογίσω αλλιώς ούτε το γεγονός ότι γνλωριζε το μύθο, ούτε γιατί τον επαναλάμβανε με τόσο πάθος. Τα ονόματα του Περσέα και της Ανδρομέδας δεν τα έλεγε σωστά. Τον Περσέα τον έλεγε Πέρση και την Ανδομέδα,Ανδρομάχη. Ξέρεις κάτι. Θα στο πω και ας κινδυνεύω να χαραχτηριστώ "εθνικόφρων" με την ένοια που κυριαρχεί. Έχει υπογραμμισθεί από τους ερευνητές του πολιτισμού των ανθρώπων πως οι δικές μας (των Ελλήνων) προλήψεις και δυσιδαιμονίες δεν κατάγονται από τα πρωτόγονα στάδια του παγκόσμιου πολιτισμού( τα στάδια της αγριότητας και της βαρβαρότητας) αλλά από τα ανώτερα επίπεδα του αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού. Γιαυτό και δεν τα ονομάζουν "επιβιώματα" αλλά "μνημεία" Μνημεία της Ελληνικής Αρχαιότητας. Με συγχωρείς για την πολυλογία. Φιλιά. Χιλιάδες φιλιά.
Από καταβολής του Χριστιανισμού, οι χριστιανοί έχτιζαν μετά μανίας τους ναούς τους πάνω στα ερείπια των πανάρχαιων ιερών. Κι αν δεν ήταν ήδη ερείπια, φρόντιζαν να τα γκρεμίσουν. Να ξεκεθαρίσουμε γιά ποιά παράδοση μιλάμε.
Γιά τη Χριστιανική που μας επεβλήθη, ή γιά την παράδοση των αληθινών μας προγόνων που ποτέ δε θέλησαν να μας επιβάλλουν κάτι;
Όπως και να 'χει, η οποιαδήποτε παράδοση είναι άχρηστη αν δεν την πάρεις να την πας παραπέρα.
Τα σέβη μου.
H ΒΙΓΛΑ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ!!!
μ αρεσει πολυ το μπλογκ σου.Μπραβο για τις αναρτησεις σου.
Faraona Καλώς σε βρήσκω. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Η Βίγλα μου...
και οι αναφορές σε κείνη. Ό,τι πιό όμορφο, πέρασε στη ζωή μου. Θα ψάξω
να σε βρώ.
Θα γνωρίζεις ότι δίνω μεγάλη σημασία στις παραδόσεις τόσ εγώ όσο και οι σύντροφοί μου και προτρέπουμε για την διαφύλαξή τους. Στα χρόνια που έρχονται. Τα δύσκολα! Μόνον με αυτές θα κρατηθούμε σαν οντότητες Ελληνικές.
Απόρησα για τις πολλές απορρίψεις. Δεν ήταν επικίνδυνη ή προκλητική η ανάρτησή σου για να προκαλέσει τον ορυμαγδό. Περίεργο.
Βασιλειά μου. Ναι έχεις δίκιο .Πρέππει να βασιζόμαστε στην παράδοση και να προχωρούμε. Ο Αϊστάιν το επιχε πεί πολύ σωστά. "Πρέπει να πατήσουμε στις πλάτες των προγόνων μας για να δούμε το μέλλον" Και είναι φυσικό. Όσο πιό ψηλό γίνεται ένα δέντρο τόσο πιό εύκολα πέφτει αν δεν έχει ρίζες.
Πρώτα και πάνω από όλα για σωστή εκτίμηση του μέλλοντός μας,η αυτογνωσία.
Αστερίωνα. Σε είχα χάσει εντελώς. Προσπάθησα να μπώ από το προφίλ σου στις αναρτήσεις σου αλλά δεν τα κατάφερα. Έχω μιά δισλειτουργία στο να πμαίνω στο βλογγ σου. Το είχα διαπιστώσει και παλιά. Αυτή τη φορά ζήτησα και βοήθεια από κοινό φίλο. Δεν ήταν αρετή.
Ήξερα πως θα ανταποκρινόσουν στην ανάρτησή μου και σε περίμενα. Έχουμε ξαναμηλίσει για θέματα ιστορίας εξ άλλου με ΄την αφορμή που μας είχε δώςει ο φίλος gskastro
στις 29 Μαϊου. Οι φίλοι αντιδρούν στο θέμα της παράδοσης γιατί διστυχώς έχει περάσει σαν μιά αντιδραστική στην εξέλιξη δύναμη. Ο περισσότερος κόσμος ταυτίζει την παράδωση με τη θρησκευτική πρακτική η την κακώς εννοούμενη εθνικοφροσύνη. Φυσικά δεν είναι ούτε το ένα ούτε το άλλο. Οι φίλοι που αντιδρούν αν τους ενδιαφέρει να ασχοληθούν θα βρούν την άκρη.
Πολύ-πολύ σωστά. Οι παραδόσεις είναι οι ρίζες μας που τροφοδοτούν το δένδρο της ύπαρξής μας. Αν κοπούν πάει το δένδρο. Αυτό όμως όπως αποδείχτηκε δεν μπαίνει με τίποτα στο μυαλό των νεωτεριστών (εκσυγχρονιστών).
Ομολογουμένως χάθηκα επειδή κατάλαβα ότι πνίγεσαι σε απασχόληση. Για το μπλόκ μου δοκίμασε:
http://diaelefsis.pblogs.gr
καλό σου μεσημέρι
κάπως έτσι ειναι η παράδοση εχει αξία οταν τη ζεις ,αλλάζει μορφή ο μυθος πηγαίνοντας απο στομα σε στόμα.
αλήθεια αυτο για τον ποσειδώνα δε το ήξερα.
Ψυχή του Ωκεανού. Καλώς μας ήρθες. Κάτι ξέρουμε και εμείς τα fractals από ψυχές και από Ωκεανούς. Γιαυτό επέτρεψέ μας να ανακαλέσουμε από τα βάθη της προϊστορικής μας συνήδεισης δοξασίες και λατρευτικές ...οδύνες. Το Μυκηναϊκό πάνθεον (Που διεδέχθη το Μινωϊκό, ίσως αν θέλεις να μιλήσουμε και γιαυτό) είναι πάνθεον χθόνιων θεοτήτων. Αυτό ισχύει και για τον Ποσειδώνα, που κατείχε σημαντική θέση σε αυτό. Ο Ποσειδώνας των Μυκηναϊκών χρόνων δεν εξουσιάζει τα νερά της θάλασσας, όπως ο Ποσειδώνας των Ομηρικών επών και της θρησκείας των ιστορικών χρόνων, αλλά τις γονιμικές δυνάμεις της Γης. Σε ανάμνηση αυτής της ισχύς του, στις μεταγενέστερες γενιές συνδέσαμε τη λατρεία του με τους σεισμούς που δημιουργούνται στα εγκατα της Γης ενώ σε ορισμένες περιοχές, (Λακωνικό Ταίναρο) τον Ποσειδώνα τον λατρεύαμαι ως άρχοντας του κάτω κόσμου και πηγαίναμε στο νεκρομαντείο του για σπονδές. Όμως καθώς ο Μηκυναϊκός κόσμος πήρε το πάνω χέρι, εισάγαμε σε θέματα θρησκείας ι καινοτόμες αντιλήψεις. Δεν απευθύναμε π.χ θρησκευτικό συναίσθημα μόνο προς τη θήλεια Θεότητα(Πότνια θεότητα, όπως συνέβαινε στον κυκλαδικό πολιτισμό και όπως αργότερα και στον Μινωϊκό όπου σιγά-σιγά και δειλά-δειλά πλάϊ στην θήλεια θεότητα εμφανίζεται και ο νεαρός θεός) Όχι στον Μηκυναϊκό πολιτισμός βάζουμε τον αρσενικό θεό πλάϊ πλάϊ και ισάξια με την θηλεια θεότητα. Ο Αρσενικός Θεός μας, κατέχει εξ ίσου σημαντική θέση με την θήλεια θεότητα. Μεγάλο το κατόρθωμά για την ..ισότητα των φύλλων.
Καλησπέρα
και να σκεφθείς ότι η κοινωνία κάπου εκεί κοντά με κάπως ακαθόριστα όρια υπήρξε μητριαρχική.
Καλώς ανέφερες το Ταίναρον όπου μας θυμίζεις ότι ήταν ένα από τα καταβάσια στον Αδη.Κατά τον ερευνητή Ι. Γιαννόπουλο φραγμένο σε κάποιο βάθος με οπλισμένο σκυρόδεμα(μπετόν)
Αστερίων, Φυσικά οι αρχέγονες κοινωνίες ήταν οργανωμένες μητριαρχικά. Και ήταν επόμενο γιατί η γυναίκα εξασφάλιζε τον πλυθησμό των μελών της κοινότητας και ο πληθυσμός εξασφάλιζε την δύναμη της. Η νεολιθική θρησκεία έχει μαγική δομή και αντικείμενό της είναι κυρίως η γονιμοποιός δύναμη τόσο της Γης,(τροφοσυλλογή) όσο και της γυναικας (μήτρας του έμψυχου υλικού της κοινότητας) Τα λατρευτικά ειδώλια που έχουν βρεθεί σε διάφορους νεολιθικούς οικισμούς απεικονίζουν θεές της γονιμότητας, δηλαδή γυναίκες με υπερτονισμένα στήθη, κοιλιά και γοφούς.
Μιά πολή σημαντική θέση για την οργάνωση της μητριαρχικής κοινωνίας είχα διαβάσει παλιά και ήταν του Έγγελς. Ευχαρίστως θα την ξαναδιάβαζα αν έπεφτε στα χέρια μου. Καλή σου νύχτα φίλε. Συμπλήρωσέ και διόρθωσέ μας αν κάπου λαθεύουμε. Ευχαριστώ. Δεν κατάλαβα τι εννοείς με το σκυρόδεμα που έφραζε την πύλη του Αδη.
Βασιλιά της μοναξιάς, βασιλιά μου.
Πως δεν σου απάντησα ακόμα ? Ντρέπομαι και να με συγχωρείς. Ναί έτσι ήταν Οι πρώτοι Χριστιανοί ήταν φανατικοί. Κάθε καινούργια κοσμοθεωρία διέπεται από φανατισμό. Έχει επαναληφθεί άπειρες φορές στην ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμου αυτή η υστεριά που υπαγορεύεται από τον φανατισμό. ΄Ναι γκρέμιζαν τους αρχαίους ναούς και στη θέση τους έχτιζαν χριστιανικές εκκλησίες. Αυτό όμως τι θα πρέπει να σημαίνει για μας σήμερα? Για μένα μόνο απέχθεια σε κάθε είδους φανατισμό.
Σημαίνει ακόμα προσπάθεια κατανόησης της ιστορίας. Σημαίνει πως δεν πρέπει με τα σημερινά κρητήρια να κρίνουμε τα γεγονότα εκείνα που απέχουν χιλιάδες χρόνια, γιατί θα κάνουμε τεράστια λάθη..
Οι σημερινοί Ελληναράδες που συν τοις άλλοις αγνοούν και την ιστορία , νομίζω πως πέφτουν σε τέτοιας αιτίας λάθη. Μήπως όμως ανγγίξαμε ένα πολύ μεγάλο κοινωνικό θέμα?
Δεν ήταν μεταφορικό αλλά πραγματικότητα. Υπάρχουν κάποιοι τόποι στην πατρίδα μας που λέγονται καταβάσια. Μέσα στο μπλόκ μου υπάρχουν μαζί με τους λοιπούς τόπους δύναμης.
Στο Ταίναρο υπήρχε καταβάσιο το οποίο ο ερευνητής κ. Ι. Γιαννόπουλος το ανακάλυψε αλλά η συνέχειά του ήταν φραγμένη με μπετόν(όπως και άλλες τοποθεσίες) και μάλιστα είχε παραλλαγή για να μην διακρίνεται
Κάτι τέτοιο έχει γίνει και στην σπηλιά του Νταβέλη στην εντέλη.
καλό σου βράδι
Ξανά εδώ(καλοκαίρι βλέπεις,εξαφανιζόμαστε για λίγο αλλά δεν χανόμαστε).
Μ αφήνεις άφωνο ακόμα μιά φορά
εμένα που λατρεύω τις παραδόσεις!
Πάνω σε τέτοιες ιστορίες έχω χτίσει
μεγάλο μέρος του χαρακτήρα μου
και πίστεψέ με νιώθω ευτυχής γι αυτό
και κερδισμένος!
Να περνάς όμορφα σου εύχομαι(Αύγουστος μπροστά μας)
Kώστα καλημέρα. Όμορφη για σένα η αιτία της εξαφάνησής σου από την παρέα. Το είχα υποψιασθεί, ότι έλειπες. Άλλωστε λείπουν οι περισσότεροι φίλοι. Ας περνούν καλά και ας μας λείπουν. Η Γιαγιά μου , μου έλεγε συχνά σαν παραμύθι,τον μύθο του Περσέα και της Ανδρομέδας. Όταν μεγάλωσα και κατά μία περίεργη σύμπτωση αυτή η ιεστορία εμφανιζόταν (και εμφανίζεται) με διάφορους τρόπους στη ζωή μου. (η πρώτη φορά που εμφανίστηκε ήταν εκείνη που πολύ αργότερα θα φωτογράφιζα σε ανάμνηση της εμπειρίας αυτής, βλέποντας μιά αντίστοιχη εικόνα. η φωτογραφία αυτή βρίσκεται στις πρώτες μου αναρτήσεις με τίτλο "Η αποκάλυψη της ξεχασμένηης θεότητας του βασιλειά Ήλιου). Κάθε φορά που βρίσκομαι αντιμέτωπη με το νόημα της ιστορίας του μύθου (από την γέννηση του Περσέα) νιώθω σάμπως η ζωή μου να είναι μιά αδιάκοπη συνέχεια αιώνων. Ένιωθα και νιώθω ακόμα, σαν να είμαι μιά μικρή γοργόνα σκαλισμένη στο ακρόπρωρο ενός τρεχαντηριού που αιώνες αμέτρητους ταξιδεύει στο Αιγαίο.
Η αίσθηση αυτή μου δίνει μιά πληρότητα. Μιά αίσθηση πως τίποτα στη ζωή δεν χάνεται. Πως όλα μεταλλάσονται, αλλά όλα μένουν αιώνια. Όπως ακριβώς η λατρεία του βασιλειά Ήλιου.
Καλή συνέχεια στις διακοπές σου. Ο Αύγουστος που έρχεται να είναι για όλλους μας, ευλογημένος.
Αποφάσισα να σε παιδέψω.
"ποιά η καθοριστική μου σχέση με το νησί σου;"
Αστερίων. Σαν Βασιλιάς της Κρήτης και σύζυγος της Ευρώπης, Δεν έχεις πολλά να κάνεις με το Νησί μου, αν και στη Χίο κατά την παράδοση έφτασε ο Οινοποίων που ήταν γυιός του Μήνωα και δίδαξε στους Χίους την τέχνη της οινοποιίας. Σαν αστερισμός απέχεις από το χωριό μου γύρω στα 30 έτη φωτός. Κατά τα άλλα μοιάζεις πολύ με τον Ήλιο. Το νησί μου με τον Ήλιο έχει πολύ καλές σχέσεις. Είναι τρίτη περιοχή στην Ελλάδα σε ηλιοφάνεια. Όλα τα άλλα μου τα λες εσύ, και είαι όλο αυτιά.
Πολύ ωραία τα όσα έγραψες. Τουλάχιστον τα καταευχαριστήθηκα τόσ που είπα τέρμα το παίδεμα'
Λοιπόν τον Ιούλιο του 1934 παντρεύθηκαν στην Αίγυπτό οι γονείς μου και έφυγαν αμέσως για το νησί σου(μήνας μέλιτος) όπου κατοικούσε ένας θείος της μητέρας μου. Εμειναν ένα μήνα. Από την ημερομηνία γενήσεώς μου(Απρίλης 1935) πιστεύω ότι η σύληψή μου έγινε εκεί.
καλή σου ημέρα και καλή εβδομάδα
Υπέροχο να βρίσκω συμπατριώτες της διασποράς. Κακώς λένε πως εμείς οι χιώτες πάμε δυό-δυό. Στην πραγματηκότητα πάμε πολοί-πολόι. Εγώ όπως κατάλαβες νόμισα ότι ενοούσες τον μυθικό Αστερίωνα και τον αστερισμό Αστερίωνα. Έτσι σκέφτηκα αλλού τη σχέση και όχι στο προφανές. Για να είναι ο μπαμπάς σου το 1934 στην Αίγυπτο θα ήταν μάλλον στρατιωτικός. Και για να ζει θείος της μαμμας σου στη Χίο, μάλλον η μαμμά σου ήταν Χιακής καταγωγής. Στην Αίγυπτο τότε ανθούσε η Χιακή παροικία. Το μεγαλύτερο μέρος της εμπορίας του βαμβακιού ήταν κάτω από τον έλεγχο της χιακής παροικίας. Πολύ γνωστός ποιητής και φίλος με το Στρατή Τσίρκα ήταν και ένας θείος μου. Η πνευματική κοινότητα της Αλεξανδρείας είχε πολλούς Χιώτες μέλη όπως και τους γονείς της Πηνελόπης Δέλτα εξ άλλου. Είναι γνωστά πράγματα αυτά. Μάλιστα. Χάρηκα πολύ που έχεις αυτή τη γενέθλια σχέση με τον τόπο που λάτρεψα και λατρεύω. Έχω μισοκαταφέρει τον gskastro να τον επισκεφθεί. Δεν το αποφασίζεται παρέα.? Θα σας δείξω τον τόπο μου με τα δικά μου μάτια.. Και δεν θα το μετανοιώσετε. Πέτρα στην πέτρα θα σας διαβάσω την ιστορία του νησιού μου. Και βήμα με βήμα θα νιώσεται τα μηνύμματα από τα Άγια χώματά του. Να είσαι καλά και να έχεις πάντα ψηλά το λάβαρο της αγωνιστηκότητας. Χρειάζεται χωρίς όμως φανατικές τοποθετήσεις. Το λέω αυτό σαν γενική αρχή. Δεν υπονοώ τίποτα άλλο. Εξ΄αλλου το έχω ξαναπεί και σε άλλο φίλο στα bloggs. Νάσαι καλά πατριωτάκι.
Οταν μιλάμε για διασπορά εννοούμε διασπορά όχι αστεία. Τόση που δεν μου είναι εύκολο να βρω άκρη. Ο θείος της μητέρας μου από πλευράς της μητέρας της ήταν Στέφανος Μαργρίτης, η μητέρα τους Ιταλίδα, Ο πατέρας της(παπούς μου) από την Καλλίπολη(Τσανάκ-καλέ).
Τρέχα γύρευε.
Ευχαριστώ για την πρόσκληση αλλά είναι για νεαρούς σαν τον Κάστρο.
Διαπιστώνω πως αυτή τη στιγμή είσαι στον υπολογιστή. Αν δεν με διέκοπτε ένα τηλεφώνημα από Αμερική τα μηνύματά μας θα είχαν μετωπική σύγκρουση. Το τηλέφωνο ήταν από ένα δημοσιογράφο Αμερικάνικης εφημερίδας. Θέλει να έρθει εδώ για κάποια ρεπορτάζ της εφημερίδας του, στις αρχές Αυγούστου. Να η ευκαιρία.!!!(για σένα)
Ο Κάστρο νομίζω δεν έχει μεγάλη διαφορά στην ηληκία από σένα. Μόνο πως εκείνος το παίζει αλτσχαϊμερίστας....(νεολογισμός έ...) Για το λόγο αυτό (της διασποράς) δεν μας συμφέρει σαν έθνος να βασίζουμε την εθνικότητά μας στην καθαρότητα του αίματος...Οι ¨φωτισμένοι Έλληνες το είχαν καταλάβει πολύ καλά και το είχαν διατυοώσει πολύ σωστά, 600 χρόνια πριν από το Χριστό. Φιλιά
Κατά τον Ανθρωπολόγο καθηγητή κ. Κούμαρη (Εγκυκλ.Ηλίου, τόμος Ελλάς), η μη ανιχνεύσιμη ουσία Ιχωρ στο αίμα μας, είναι υπέυθυνη για την φυλετική καθαρότητα επειδή έχει την ικανότητα μέσα σε δύο γενιές να αυτοκαθαρίζει την πρόσμιξη. Αυτό και το γονίδιο "ε".
Να έχεις μια νύκτα καταπληκτική και δροσερή.
ΝΙΚΟΣ ΣΒΟΡΩΝΟΣ: Θεωρώ την πολιτισμική συνέχεια του Ελληνισμού ως ένα δυναμικό φαινόμενο με διαφορετικές φάσεις. Δεν πιστεύω βέβαια στην στη φυλετική συνέχεια. ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΖΩΟΛΟΓΙΑ< ΚΑΝΩ ΙΣΤΟΡΙΑ (η υπογράμμιση δική μου).
Δεν ξέρω τι είναι ανθρωπολογικά η Ελληνική φυλή. ή ο ελληνικός λαός ή το Ελληνικό έθνος. ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΚΑΤΕΜΕΝΟ,ΟΠΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΟΛΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ(η υπογράμμιση δική μου)
Για το ότι υπάρχει όμως από παλιά, πολύ παλιά, ένας ελληνικός λαός που έχει συνείδηση της ενότητάς και της διαφοράς από τους άλλους λαούς, και έχει συνείδηση της ιδιαιτερότητάς του και της πολιτισμικής του συνέχειας, δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία.
Φίλε Αστερίωνα. Δέχομαι αυτή την άποψη ανεπιφύλακτα. Νομίζω το είχε πει ο Ξενοκράτης πολύ πριν.(600 πχ) "Ελληνες είναι οι της ημετέρας παιδείας μετέχοντες" Σκεψου λίγο τη βυζαντινή μας Ιστορία..Ο Λέων ο Ίσαυρος και η δυναστεία του τι αίμα είχαν? Το χρώμα του δέρματός τους πλησίαζε πολύ της απόχρωσης των μαύρων λαών..Σέβομαι τους πολιτισμούς των άλλων λαών, όποια σύνθεση και αν έχει το αίμα τους. Παράλληλα απαιτώ και είμαι ετοιμ- να υπερασπιστώ τον δικό μου πολιτισμό και΄όσων άλλων είναι φορείς του ίδιου με μένα πολιτισμού, χωρίς να κρατώ σύριγγα και να πέρνω το αίμα τους για να έξετάσω τα στοιχεία του. Πολλά φιλιά. Μακάρι να έπιανε η ευχή σου και να είχα μιά συναρπαστική νύχτα.
Μάλλον όμως θα την περάσω αγγαλιά με τα βιβλία μου...
Αλγεβροοχτυπημένο έρχεσε ακόμα στο blogg μου? Άφησέ μου ένα σημείωμα.
Kαλημέρα Fractal.Kαλως σας βρίσκω όλους σας. Σκέφτηκα να σου γράψω για την παράδοση αν και νομίζω ότι δεν είμαι ο καταλληλότερος. Χρησιμοποιώ κατά αρχάς ένα ορισμό (εγώ ο άθεος μαρξιστής) του χριστιανού Φ. Κόντογλου: “Με την παράδοση ο άνθρωπος δυναμώνει την συνείδησή του ,νοιώθοντας κοντά του και μέσα του, τους προγόνους του, χαιρόμενος και λυπούμενος μαζί τους, βλέποντας σ΄ αυτούς τα ίδια αισθήματα, τις ίδιες συνήθειες, τις ίδιες αδυναμίες, τους ίδιους στοχασμούς, που βρίσκει μέσα στο εαυτό του”,. Μπορούμε δε να τολμήσουμε να συμπληρώσουμε ότι: Παράδοση είναι ένα σύνολο δυναμικών προδιαγραφών που μεταδίδονται. Είναι τα δυναμικά στοιχεία του παρελθόντος που όχι μόνο αποτελούν παρακαταθήκη για το παρόν, μα παίρνουν μια νέα μορφή δηλ. μεταπλάθονται σε μία οργανική σύνθεση, σύμφωνα με τις δεδομένες κάθε φορά συνθήκες. Βέβαια ο ίδιος ο Κόντογλου αρνιόνταν την απώτερη παράδοση και έβλεπε μόνο τη Χριστιανική… η δογματικότητα των χριστιανών κατέστρεψε την απώτερη παράδοση χωρίς κατά την άποψή μου να το πετύχει πλήρως. Η επιτυχία του Χριστιανισμού ήταν ότι μετέπλασε σε νέες μορφές τις απώτερες παραδόσεις. Όμως αυτό είναι μέσα στην πραγματικότητα. Διασπάται η συνέχεια (χωράει πολύ συζήτηση το περί συνέχειας έτσι όπως έχει επικρατήσει ως έννοια) που έχουμε φτιάξει στο μυαλό μας, διαμορφώνονται νέα δεδομένα και τέλος μας έρχεται με άλλη μορφή η απώτερη παράδοση. Αυτούσιες παραδοσιακές δομές με καθαρότητα στο περιεχόμενό τους δε νομίζω ότι υπάρχουν.
Αστυάναξ. Με πολύ μεγάλη χαρά σε ανταμώνω. Φέρενεις μαζύ σου ένα καινούριο φρέσκο θα έλεγα, αέρα. Και ακόμα μεγαλύτερη χαρά μου έφεραν τα όσα πολύ σωστά και πολύ όμορφα διατυπωμένα γράφεις. Η αναφορά σου στον Φώτη Κόντογλους είναι μια διάσταση ξεχωριστή, και η προσήλωσή του στη Βυζαντινή παράδωση άδολα βιωματική. Έχουμε πάρα πολλά να πούμε. Δεν είμαι όμως στην έδρα μου. Είμαι στην πόλη.Πέρασα βιαστικά και μπήκα στο βλογγ μου από ένα υπολογιστή του Πανεπιστημίου Αιγαίου όπου αυτό τον καιρό έχω μιά συνεργασία. Θα μιλήσουμε το βράδυ από το σπίτι μου. Και έχουμε πολλά να πούμε.
Ναι πιστεύω στις δυνάμεις της παράδοσης και στην συνεκτικότητα που ασκούν στους λαούς. Αν δεν υπάρχει όμως το βιολογικό υπόβαθρο να αποδεχθεί και να εφαρμόσει τις παραδόσεις,όλα πάνε περίπατο. Θυμηθείτε λίγο τους Καλάς.
Αλήθεια οι Ανατολικορωμαίοι(Βυζαντινοί) πότε μίλησαν ή σκέφθηκαν Ελληνικά;Για πάρα πολλά χρόνια συνέχισαν την τακτική των προκατόχων τους με τον μανδύα τουτ Χριστιανισμού, ποπυ παραλίγο να μας θάψει οριστικά και αμετάκλητα. Τι μας γλύτωσε; Ασφαλώς κάποια Βιολογικά χαρακτηριστικά στηριγμένα στις παραδόσεις μας. Και η σύριγγα χρειάζεται και να μμην απεμπολούμε το παρελθόν μας οραματιζόμενοι το μέλλον, επειδή ο κάθε Γκρουέφσκυ καραδοκεί, όπως και ο εφευρέτης της Μαύρης Αθηνάς. Δεν ζούμε σε κόσμο Αγγελικά πλασμένο. Ο ένας προσπαθεί να αρπάξει την μπουκιά από το στόμα του διπλανού. Καλή είναι η μονομέρεια στις απόψεις (σύμφωνα με τις παρωπίδες του) αλλά δυστυχώς δεν είναι και το πάν. Χρειάζεται να έχουμε ανοικτά μάτια και αυτιά. Να ακούσουμε το νερό του Χειμμάρου πρίν μας κατακλύσει. Ωραία τα διάφορα καλολογικά και καλλιεπιστικά. Ομως ποιό καλή είναι η πραγματικότητα και τα διδάγματα της Ιστορίας.Κάποιοι άλλοι δεν ήταν τρελλοί που διατήρησαν την καθαρότητά τους με ενδογαμίες. Εμείς έχουμε το καλύτερο δυνατόν και θα το κλωτσήσουμε;
Καλό μου fractal, πέρασα να σου αφήσω ένα χαιρετισμό, έχω οκτώ ημέρες να μπω στο Blog και θα μου τα ψάλεις πάλι. Ευτυχώς έχεις καλή παρέα και δεν χρειάζεται να μπω και εγώ σ’ αυτές τις συζητήσεις.
Να είσαι καλά και καλή σου νύχτα gskastro
Αστυάναξ
Η αναφορά σου στον Κόντογλου έφερε μιά καινούρια διάσταση στο θέμα που είχε μπει και είχε αναφορά στην αρχαία Ελληνική παράδοση. Ο Κόντογλους , γνήσιος φορέας του μεγάλου πολιτισμού που ανθούσε στις κοινότητες των Ελλήνων της Μικρασίας που έμελλε να γίνουν προσφυγιά το 1922, ήταν χραχτηριστική μορφή-φορέας του ελληνικού βυζαντινού πολιτισμού, όσο και αν αρνούνται πολοί την Ελληνικότητά του. Η πραγματικότητα όμως που δεν μπορεί κανείς να αρνηθεί είναι ο "κατά παράδοση βίος" του Ελληνικού λαού ή αλλιώς ο παραδοσιακός του πολιτισμός, από τη στιγμή που αποκτα ιστορική μνήμη μέχρι σήμερα.Από τα ερείπια της αρχαίας Ελλάδας ,λέει ο Παπαρηγόπουλος, προβάλει ένας καινούριος κόμος, το Βυζάντιο, που πέτυχε το μεγάλο σκοπό: Tην πολιτική ενότητα του κράτους με βάση την θρησκεία και την μοναρχία. Νομίζω πως έτσι είναι. Η μόνη συνκολλητική ουσία των λαών της απέραντης πολυπολιτισμικής Αυτοκρατορίας ήταν η θρησκεία. Δεν μπορούσε να υπάρξει αλλιώς, Και αυτό το είχε αντιληφθεί η στρατιωτική ιδιοφυϊα του Μεγάλου Κωσταντίνου που χρησιμοποιησε την νεαρή ορμή των πρώτων Χριστιανών για να πραγματοποιήσει τα στρατιωτικά του σχέδια. Είναι γνωστό πως ο Μεγάλος Κωσταντίνος δεν ήταν Χριστιανός. Και αν βαφτίστηκε, πράγμα καθόλου εξακριβωμένο, βαφτίστηκε λίγο πριν πεθάνει. Και ακριβώς οι παλιές δοξασίες πέρασαν στον βυζαντινό παραδοσιακό ελληνικό βίο μεταλλαγμένες σε χριστιανικές. Αλλιώς δεν θα είμαστε ο ίδιος λαός. Και αν δεν είμαστε ο ίδιος λαός τότε εμείς πιοί είμαστε???? Ναι . Οι φωτιές του Αγιου Γιάννη του Φανιστεί στις 24 Ιουνίου ημέρα του θερινού ηλιοστασίου είναι οι ίδιες φωτιές που ανάβαμε εμείς οι έλληνες του δωδεκάθεου στις κορφές των βουνών για εξευμενισμό της θεότητας του Ήλιου η του Ανατολικής προέλευσης Μιθρα. Ίδιες και απαράλλαχτες και οι μαντικές δοξασίες του κλείδωνα με τις μαντικές ικανότητες του θεού Ήλιου Απόλλωνα και του Μίθρα που λάτρευε ο Ιουλιανόςό Παραβάτης!!!! Τί όμορφα που νιώθει κανείς να ανακαλύπτει πως οι συνήθειές του είναι συνέχεια σκέψης και πρακτικής , διεργασιών αιώνων και αιώνων..Και πως και ο ίδιος με τον δικό του τρόπο και με τη δική του πολιτισμική οντότητα θα τις παραδόσει.Τι σημασία έχει αν ο Κόντογλους αρνιόταν την Αρχαία Ελληνική παράδοση? Και τι σημασία έχει αν οι σημερινοί λάτρεις του δωδεκάθεου αρνιούνται την βυζαντινή μας παράδωση... Την πραγματικότητα κανείς δεν μπορεί να την αρνηθεί. Δες τις φωτογραφίες αριστερά των αναρτήσεων μου. Τα κεντήματα στις γιορτινές μαντήλες των αγοριών είναι ο βυζαντινός δικέφαλος...και ο λαός μας θρηνεί την Άλωση της Πόλης με σπαραχτικά τραγούδια...Γιατί να πονά τόσο πολύ ο λαός μας, αν το Βυζάντιο δεν ήταν Ελληνικό?? Σε κάποιο σπίτι εδώ στο χωριό που ζω, έχω δεί ένα κάδρο που ο λαϊκός απαίδευτος ζωγράφος εχει χωγραφίσει τον Κωσταντίνο Παλαιολόγο να πολεμά έφιππος πάνω στα τείχη της Κωσταντινούπολης, να φορά την περικεφαλαία του Κολοκοτρώνη και να κρατά την σημερινή Ελληνική σημαία στο χέρι!!!! Απίστευτο??? Όχι. Αυτό το κάδρο είναι έκφραση της γνήσιας αντίληψης του λαού μας. Της αντίληψης της ψυχή του για τη συνέχεια του έθνους μας. Και την συνέχεια αυτή την κρατά πολύτιμο φυλακτό στο ιερό της συνείδησής του.
Κάστρο δεν σε σώζει τίποτα. Θα τα ακούσεις για τα καλά...Μιά εβδομάδα έχεις να περάσεις από εδώ?? Σοβαρά?? Δεν το είχα αντιληφθεί!!!!
Κάποιος της παρέας έχει ξεσαλώσει. Ας μην λέμε ονόματα και δεν μπορεί ούτε τα αμπέλια του να φυλάξει που θα του τα φάνε τα πουλιά.
Οσο για σένα fractal όχι όλα τα χρόνια ούτε τόσο αθώο και ρομαντικό. Θυμήσου τον Σκοπιανό Ιουστινιανό και την τύφλωση του Βελισσαρίου, κάποιες αιμοσταγείς αυτοκράτειρες και πολλά άλλα. Ο συνδετικός κρίκος της Δυτικής Ρωαμαϊκής αυτοκρατορίας ποιός ήταν;
Προς το τέλος είχαν αρχίσει να επικρατούν οι Ελληνες με χίλια ζόρια. Να θυμηθούμε και την σφαγή των Μανιχαίων;
καλό σου βράδι
Αγαπητέ μου Αστερίωνα.. Πολλά από όσα έγραψα στον Αστυάνακτα αφορούν και στην απάντησή μου σε σένα. Θα σταθώ μόνο σε δυό ερωτήματά σου: Οι ανατολικορωμαίοι Βυζαντινοί΄στρατηγοί από το 600 μ.Χ. επί αυτοκράτωρος Ηρακλείου έδειναν τα στρατιωτικά παραγγέλματα στα Ελληνικά διότι οι στρατιώτες (ο λαός δηλαδή) δεν καταλάβαιναν τα ρωμαϊκά. Μετά το σχίσμα των εκκλησιών οι Ανατολική Βυζαντινή Αυτοκρτορία ΄και αυτόι που διαμόρφωναν την, ας πούμε τότε, προπαγάνδα και ιδεολογία της Αυτοκρατορίας, είχαν σταθερές τις αναφορές τους στην αρχαία Ελληνική γραμματεία και πολιτισμό, θέλοντας να αποδείξουν πως αυτοί ήταν οι κληρονόμοι του αρχαίου Ελληνικού κόσμου και γιαυτό το λόγο ανώτεροι από τους δυτικούς. Εξ άλλου τα παιδιά στα σχολεία διδάσκονταν Ελληνικά από τα Ομηρικά κείμενα, και όλη η λογοτεχνία και φιλοσοφία.Ψελλός. Πλήθων κλπ εκτός που είναι γραμμένα στα Ελληνικά βασίζονται στην αρχαία Ελληνική σκέψη...Τι κρίμα να κλωτσάμε τόσο άσχημα ένα κατεξοχή σπουδαίο κομμάτι της ιστορίας μας...Διάβασε λίγο την Βτζαντινή Ιστορία του Βασίλιεφ΄΄(του μεγαλύτερου βυζαντινολόγου του κόσμου). Αλλά και του Ράνσιμαν του γνωστου Αγγλου ιστορικού ακαδημαϊκού Ελληνιστή...
ΚΑι αυτά τα λένε οι ξένοι.. Εμείς οι Ελληναράδες????
Κοσταντιν. Όμορφη έκπληξη. Με βρήκε όμως αρκετά κουρασμέν- με τόση ώρα που γράφω. Το σχόλιό σου το είδα αφού είχα τελειώσει και το σχόλιο προς τον Αστερίωνα. Η Βυζαντινή Αυτοκρατωρία έζησε 1123 χρόνια και κάτι μήνες...Είναι δυνατόν να στάθηκε τόσα χρόνια χωρίς να συμβαίνουν εγγλήματα και τυφλώσεις που ήταν άλλωστε νόμους του κράτους να τυφλώνονται ή να ακροτηριάζονται (έκοβαν μύτες κλπ) όσοι πρόδιδαν το βασιλειά... Ας μην πουλούμε ηθική στους Βυζαντινούς που φυσικά και δεν ήταν αθώοι... Σήμερα οι πολιτισμένοι ηγέτες μας, δεν σχεδιάζουν τα εγγληματά τους με περισσότερη διακριτικότητα...Και φυσικά δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο για τα εγγληματά τους. .., και ας μην καλ.....
Όπως θα έχεις καταλάβει δεν αντιδικώ, αλλά συζητώ. Δυστυχώς η Ιστορία του Βασίλιεφ ενώ υπάρχει μου προκαλεί ένα είδος κόπωσης λόγω των πολλών (πυκνών της παραπομπών) . Η δική σου παρουσιάζει κάτι τέτοιο ή μόνον η ’εκδοση που έχω έχει αυτό το ιδίωμα;
Ασφαλώς και ήταν μια λαμπρή περίοδος Αυτοκρατορική αλλά εγώ την βλέπω με τον φακό των δεινών που επεσσώρευσε η εκκλησιαστική μισαλλοδοξία και φανατισμός. Οσο για το έργο διάσωσης της Ελληνικής γραμματείας στο αγιο όρος τυχαία έγινε επειδή δεν είχαν τίποιτ’ άλλο να αντιγράψουν πράγμα που έκαναν σαν επιτίμιο. Περισσότερη αξία δίνω στο έργο των Αράβων διασω-στών. Νομίζω ότι κάπου έχω γράψει τι ήταν η χερσόνησος του ΄Αθωνα, αλλά θα το ξαναγράψω για χατίρι σου. Ηταν λοιπόν υπερβατικός τόπος όπου ήσαν χτισμένες 20 Πελασγικές πολιτείες που για λόγους ασφαλείας εναντίον επι-δρομών επικοινωνούσαν με σήραγγες υπόγειες, μεταξύ τους. Φυσικά αυτό το ανακάλυψαν και το εκμεταλλεύθηκαν στο έπακρο αυτοί οι νεκροθάφτες του Ελληνισμού που τα κατάφεραν να μας πάνε πίσω από τον κόσμο χαρακτηρί-ζοντας όσα δεν καταλάβαιναν έργα του διαβόλου. Στα ερείπια των 20 πόλεων έχτισαν τα 20 μοναστήρια. Να έχεις υπ’ όψη σου ότι οι πρόγονοί μας τίποτα δεν έκαναν τυχαίο. Οι θέσεις ναών και πόλεων ήταν αυστηρά επιλεγμένες. Αν σου τύχει κάποια φορά κάποιο βιβλίο του καθηγητή μου Θ. Μανιά «τα άγνω-στα μεγαλουργήματα των αρχαίων Ελλήνων» θα μείνεις ξερή (θα σε συνεφέ-ρω όμως μην φοβάσαι). Ο Πλήθων Γεμιστός μόλις που ξέφυγε την ρομφαία του Πατριαρχείου. Και γιατί να μην αποδώσω μομφή και έναρξη καταστροφών στο σχίσμα των εκκλησιών όπου για κάποια παπαδίστικα-ακαταλαβίστικα (θαρρείς και ξέρανε όλοι αυτοί τι είναι η εκπόρευση και τι η γέννηση) και το κυριότερο που συνδύασαν τον Χριστό με τον αιμοχαρή, αιμοσταγή εκδικητικό θεό των Εβραίων.
Θα σε παρακαλέσω να αλλάξεις την λέξη Ελληναράς με το Ελληνας ή Γραι-κός κατά προτίμηση επειδή το λέτε, επιτιμητικά ένεκα της ύπαρξης κάποιων έξαλλων συνήθως νεαρών και άλλων τινών υποδαυλιστών για ευνοήτους κερδοσκοπικούς σκοπούς.
O Μ. Κων/νος υπήρξε μια μεγάλη πολιτικο στρατιωτική ιδιοφυία, που έβαλε γερές βάσεις οργάνωσης στο μελλοντικό κράτος, αλλά μας πέθανε στην ιδιο-κατασκεύη των Ευαγγελίων, που τους άλλαξε τον αδόξαστο. Η ορθοδοξία όπου όλα τα κουκουλώνει είχε την εξυπνάδα (πονηριά) να διατηρήσει πολλά και να φέρει κοντά κάποια άλλα των προγόνων μας επειδή ήταν δύσκολο να κουμαντάρει θρησκευτικά έναν λαό που του επεβλήθη βίαια ο Χριστιανισμός.. Δεν ξέρω τι θα κάνεις αλλά θα βρείς χρόνο να διαβάσεις κάποιο πόνημά μου στο Βλόκ μου (ένα παραμύθι) και μετά ευχαρίστως να συζητήσουμε. Οι μεγά-λοι και τρομεροί άγιοι παρά την Ελληνική παιδεία τους ήσαν φοβεροί ανθέλ-ληνες.
Ξέρεις μήπως γιατί ο Ελληνας βρίζει τόσο πολύ τα θεία; Του έμεινε λόγω βί-αιου εκχριστιανισμού του.
Αυτά λοιπόν με την χιλιόχρονη αυτοκρατορία, της οποίας η διάλυση (υποτα-γή) φώτισε την Δύση δημιουργώντας ή ίσως στηρίζοντας την αναγέννηση.
Επειδή δεν γνωρίζω το πρόγραμμά σου, εύχομαι να έχεις μια όμορφη ημέρα.
Καλημερίζω όλους της παρέας.Μπήκε πολύ Βυζάντιο στη μέση...Η οικειοποίηση-ελληνοποίηση, της ανατολικής Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας-έτσι ονομάζαν τους εαυτούς τους οι βυζαντινοί,από τους μεταγενέστερους ιστορικούς και λοιπούς έχει σχέση με τον εναγκαλισμό στην αρχή τουλάχιστον της αριστοκρατίας του βυζαντινού κράτους με την ελληνική παράδοση και κατόπιν και των μεγαλύτερων μαζων του κράτους του βυζαντίου που αλοίμονο ελληνικοποιήθηκε οριστικά κατά την παρακμή του...όταν ήταν ένα εξαρτημένο από τους δυτικούς "χωριό", και ζούσε με την αίγλη του παρελθόντος. Αχ αυτές οι αξίες μας ακολουθούν ακόμη...το παρελθόν, το παρελθόν...Η ιστορία όμως δε γράφεται μόνο μ' αυτό,αλλά κυρίως με το παρόν!
Ποιοι είμαστε εμείς;;; Μάλλον ανήκουμε στους εαυτούς μας, παιδιά των σημερινών συνθηκών με αναμνήσεις, άλλωτε ωραίες και άλλωτε άσχημες ή ψεύτικες που τις ονομάζουμε παραδόσεις. Το ψεύτικες δε το λέω τυχαία. Τα αποδοσμένα μισά έθιμα στην διαπάλη Ελλήνων-Τούρκων κατά τη γνώμη μου έχουν μία αληθινή και μία ψεύτική πλευρά.Η ψεύτικη είναι ότι όλα τα έθιμα έχουν σχέση με τους "κακούς" Τούρκους και η αληθινή με το πως βλέπουμε και μας βλέπουν εμείς οι σύγχρονοι αυτή τη "διαπάλη" των λαών και πως αντικατοπτρίζεται η σημερινή μας-σύγχρονη σκέψη σε παλιά έθιμα.Το αποτέλεσμα είναι ψεύτικο.
Δεν πιστεύω στη Βιολογία (asteriona)αλλά στη σκέψη, την επίμονη διαλεκτική σκέψη.
Θα τα ξαναπούμε!
Κωσταντίνε και Αστυάνακτα. Φορτόσατε στο βλογγ μου ένα πολύ βαρύ αλλά υπέροχο φορτίο. Κωσταντίνε προσπάθησα να μπω στο ιστολόγιό σου. Δεν είχε προφίλ. Πες μου που θα σε βρω. Τα όσα αναφέρατε και οι δυό σας είναι τεράστια θέματα και αισθανομαι τυχερ- που σας συνάντησα. Τόσο που να ευγνωμωνώ για ένα ακόμα λόγο την τεχνολογία. Βάλατε στη σκέψη μου καινούριες διαστάσεις και παραμέτρους . Ίσως θα πρέπει να μιλάμε για κάθε θέμα ξεχωριστά. Το δικό μου μυαλό δεν έχει ικανότητα πολυδιάσπασης και multiprogramming. Kωσταντίνε εκτός από το βλογγ σου που αλλού μπορώ να βρώ ότι έχεις γράψει? Ευχαρίστως αλλάζω τη λέξη Ελληναράδες αν μου βρείς μιά άλλη λέξη που να έχει το νόημα αυτών των έξαλων κερδοσκόπων και πατριδοκαπήλων τους οποίους εγώ ονομάζω Ελληναράδες. Λυπάμαι αν σου έδωσα την εντύπωση ότι αντιδικώ. Δεν το ήθελα. Και εγώ συζήτηση ζητώ.. Η ιστορία του Βασίλιεφ που έχω είναι έκδοσης 1948 νομίζω. (δεν το έχω στο χωριό που ζω για να το κοιτάξω)Είναι μεγάλο βιβλίο με πολλές υποσημειώσεις παραπομπές και τεράστια βιβλιογραφία. Ο Ράνσιμαν και η Αεβελέρ υποστηρίζουν πως η Ανγέννηση ήταν δημιουργημα της Άλωσης και της γενικότερης καταστροφής που είχε προηγηθεί. Η ημέρες μου έχουν να κάνουν πολύ με τη θάλασσα. Ζω σε ένα μικρό χωριό ενός νησιού στην ανατολική εσχατιά του Αιγαίου. Έχω παραιτηθεί από τα πάντα εκτός από το να σκέπτομαι να κολυμπώ πολύ , να σκαρφαλώνω στα βράχια και να ονειρεύομαι. Σας ευχαριστώ και πάλι. Αστυάνακτα σήμερα το πρωί έκανα μιά αρμένικη βύζητα στο μπλόγγ σου. Σας περιμένω πάλι και και πάλι. Που θα βρω το βιβλίο του καθηγητή σου Κωσταντίνε?
καλησπέρα fractal
τώρα το πήρα είδηση ότι κάποια δικά μου μπήκαν με το νικ "Κονσταντιν"
Πως εξηγείται αυτό; Σε παρακαλώ πολύ να μπείς στον κόπο να σβύσεις τα διπλά.
Πρώτη μου φορά συμβαίνει.
Αστερίων
Φίλοι. Είναι ώρα για ύπνο. μα πριν κοιμηθώ έκανα μιά περιήγηση στην ανάρτησή μου αυτή που είχε αναφορά στην παράδοση. Έμαθα από σας που μου γράψατε πολλά και σημαντικά πράγματα. Και με υποχρεώσατε να σκεφτώ άλλα τόσα. Σας ευχαριστώ. Το ξέρω πως θα μάθω ακόμα πολλά. Όμως για την ώρα λέω να σας καταθέσω αυτό που η συζήτησή μας με έκανε να σκεφτώ, και να το βάλω στην κρίση σας:
Η συλλογική μνήμη είναι για μας τους ανθρώπους, κάτι σαν το ένστικτο για τα ζώα. Και είναι απαραίτητη για να επιβιώσουμε. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε, βοηθώντας ο ένας τον άλλον να σκεφτή πιό σωστά.
Να δυναμώσουμε το ένστικτο της επιβίωσης. Αλλά βέβαια το ένστικτο της επιβίωσης στα ζώα εμπεριέχεται μέσα στην κληρονομική μνήμη του είδους. Σε μας η μνήμη αυτή δεν κληρονομείται. Μαθαίνεται. Και μαθαίνεται γνωρίζοντας τις εμπειρίες και τις σκέψεις των άλλων ανθρώπων. Χτίζουμε το απαραίτητο για την επιβίωσή μας ένστικτο μέσα από την κοινωνία των ανθρώπων..
Να είναι άραγε για το λόγο αυτό εκείνο που είπε ο Αριστοτέλης? Πως δηλαδή "ο άνθρωπος είναι ζώον κοινωνικόν" ?
Προς Fractal και Αστυάνακτα
Θα σας απαντούσα ευχαρίστως, αλλά επειδή συμαίνουν κάποια περίεργα (αναρτήσεις να καταργούνται από δεν ξέρω ποιούς και με ποιά κριτήρια, ψευδώνυμα να αλλάζουν με θαυμαστό τρόπο), δεν χρειάζεται η συνέχιση της ελεύθερης συζήτησης. Φυσικά δεν πιστεύω στην ασυδοσία ούτε την ασπάζομαι. Με ενοχλούν όμως η επιβολή ελέγχου και στέρηση της ελευθερίας. Μήπως μπήκαμε,σε σε νέα φάση επιβλεψης;;;;;;
@fractal
Είπα να τρυπώσω στις σελίδες και γραμμές σου...να σου διαβάσω ...
"Για κει που θα τα ζούμε τα όνειρά μας
και που θα ξεκουράζεται η καρδιά μας, που τόσο τώρα, είναι βαριά...
Να φύγει από μπροστά μας τούτη η σκέπη,
κι όλα η ψυχή καθάρια ναν τα βλέπει
μέσα από την αιώνια ξαστεριά"!
ΜΥΡΤΙΩΤΙΣΣΑ, Ω! Να δινότανε...
Αυτά για συγνώμη που καθυστερώ να σου απαντώ , από Δευτέρα πιο συχνά..
Εδο ιμε κε εγο κε διαβαζο οσα γραφετε κε εγο δεν ξερο γραματα αφτο το μαραφετι ε το εμαθε το αφερφακι του φιλου μου ο μηνας ξερο πος ιπαρχουν πολα ε κε ι και αλα εγο για να μι σας μπερδεβγο κε τιν πατοσο οπος παλια με ενα φιλο που δεν με γουσταρε γιαφτο σας το λεο απο τορα πος θα βαζο κατο μονο το ι και το ε που ξερο εγο διαβαζο πολι κερο πολους αλα δεν γραφο γιατι δεν μου αρεσι η καζουρα με τα γραματα ιπα ομως τορα να γραψο γιατι πολι με τσατισε αφτος που εχι ξενο ονομα που δεν μπορο ουτε νε το πο ουτε να το διαβασο. απο ξενες γλοσες ξερο μονο το wc να το γραφο κε να το διαβαζο και το ρεστοραν μονο να το διαβαζο κε αφτο απο ανογη γιατι οδηγο νταλικα κε γιρνο τον κοσμο κε πρεπι να ξερο να σινενογουμε. Αφτος που εγραψε λιπον πος το εμα μας έχι μεσα καθαρτικο κε κεθαριζει καθε βρομια καθε διο χρονι ινε μεγαλος. εγο ιχα παθι μια αροστια στο εμα, σίφιλι μετα σιχορέσεος κε ι γιατρι μου ιπαν πος τιν ιχα σκουρα τι δουλια μου δοσανε κατι φαρμακα μα νομιζα πος πιο πολι δουλια εκαμαν ι παρακλισις τις μανουλας μου το τι κερι άναβγε η καιμενη δε λεγετε δεν ιπιρχε εκλισια στο δρομο το δικο τις κε τον φιλεναδον τις που να μιν τις ιχε ιλεκτοφοτισι αλα τορα που εμαθα αφτο ιμε σιγουρος πος νε μεν τα κερια αλα και αφτι ι καθαριστικί ουσια ιχε να καμι γιατι περασαν ακριβος διο χρονια που αροστισα κε εγινα καλα μπραβο φιλε αστέρα ισε μεγαλος γραφε κε αλα τετια εγο φεβγο αβριο ταξιδι αμα γιρισο με το καλο κε με θελετε θα γραψο κε σε ολους σας.
Παρά την αποχή μου από το ινερνετ, στις λίγες φορές που μπαίνω για να δω τι γίνεται, βρέθηκα σε αυτή την ωραία σελίδα. Καλά θέματα και συζητήσεις. Να είσαι καλά (κι ευχαριστώ γιοα το "τρεχαντηράκι")
Δεν είμαι πλούσιος (εννοώ οικονομικά) δεν είμαι πολύ νέος αλλά η πραγματική μου περιουσία είναι πως τα τελευταία δέκα χρόνια έχω καταφέρει να μην έχω απωθημένα - εκτός από τη διαρκή και άσβεστη δίψα μου να εκπαιδεύομαι είτε με τον τρόπο που εκπαιδευόταν ο"μπαμπάς" είτε με τον τρόπο που εκπαιδευόταν η "Ρίτα".
Έτσι δεν με βαραίνει η παράδοση, την θεωρώ πολύτιμη κληρονομιά, οδηγό σπουδών στη ζωή και μια αδιάκοπη πηγή γοητείας.Θυμάμαι πως κάποιες ώρες από την έξοδο στη διάρκεια της στρατιωτικής θητείας μου διάβαζα την Οδύσσεια (μτφρ. Καζαντζάκη-Κακριδή)και την Αναφορά στον Γκρέκο και ξεχνούσα πως υπηρετούσα το απρόσωπο - δυστυχώς - ελληνικό κράτος που χρησιμοποιεί, κατά περίπτωση, αποσπάσματα της ελληνικής παράδοσης για να ενισχύσει συγκεκριμένες πολιτικές του (εκπαιδευτικές, κομματικές κλπ.) με αποτέλεσμα να δημιουργεί αυτή την απέχθεια για την παράδοση που συνεχίζει να κατατρέχει πολλούς και στη διάρκεια της ώριμης ζωής τους.
gde x Καλώς σε βρήσκω. Σημείωσεστο πολιτιστικό ημερολόγιο πως χθες εδώ σε ένα μικρό χωριό στις εσχατιές του Αιγαίου είχαμε συναυλία με τον Βαγγέλη Γερμανό... Τελείως διαφορετικός ήχος από τη γνωστή νησιώτικη μελωδία που τόσο καλά ξέρουμε. ΟΜΩΣ ΉΧΟΣ ΜΕ ΠΟΙΟΤΗΤΑ. Έδεσε απόλυτα με ένα αυστηρό, παραδοσιακα δομημένο περιβάλλον. Οι χωριανοί άκουγαν και συμμετείχαν. Η μουσική του Γερμανού γεφύρωσε δυό τελείως διαφορετικούς κόσμους. Η συγγολητική ουσία ήταν η αυθεντικότητα. Η παράδοση δεν κακοποιήθηκε. Θα τα ξαναπούμε. Λόγω των πολών πολιτιστικών εκδη΄λώσεων έχω πολύ δουλειά. Φιλιά και συγνώμην για την βιασύνη.
Φίλε ανώνυμε. Η επίσκεψή ΄σου έφερε στο βλογγ την άποψη ενός ανθρώπου που καταλαβαίνει με το δικό του τρόπο τα πράγματα και δίνει ερμηνίες στα λεγόμενα αποδίδοντας στις λέξεις το αυθεντικό τους νόημα. Είναι ένας τρόπος επικοινωνίας σίγουρος. Χωρίς παρερμηνίες. και γιαυτό πολύ ενδιαφέρον. Καλό σου ταξείδι. Όταν γυρίσεις με το καλό δώσετο μήμυμα. Θα τα ξαναπούμε και μαζί και με τους φίλους που σίγουρα θα έχουν να σου πουν. Οι ευχές μας στο καλό σου ταξείδι.
Αστυάνακτα και Fractal
δοκιμή κάνω για να παρατηρήσω άν έστρωσε η κατάσταση από πλευράς ηλεκτρονικής και.......Blogikis.
Αν δώσει καλά δείγματα θα αρχίσω από εκεί που με σταμάτησαν.
Εκτός αν δεν το επιθυμείτε, οπότε να το πείτε!!!!
Αστερίων
Καλό μου fractal μπόρεσες και το διάβασες; Δύο πράγματα δεν μπορούσα να διαβάσω τα αγγλοελληνικά και τα χωρίς τόνο. Τώρα μου βγήκε και αυτό. Ο άνθρωπος πρέπει να κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια για να γράψει κατ’ αυτόν τον τρόπο.
Άλλωστε δεν βλέπεις ότι βγήκε στην τσάρκα για δούλεμα;
Τώρα θα τα ακούσει και ο φίλος μας ο Αστερίων. Τι πάει να πει «Εκτός αν δεν το επιθυμείτε, οπότε να το πείτε!!!!» Αστερίωνα ο χώρος είναι δημόσιος, είναι σαν το καφενείο, μπαίνεις παραγγέλλεις καφεδάκι και πιάνεις κουβέντα με τους θαμώνες. Έτσι απλά είναι τα πράγματα. Μόνο αν προσβάλεις κάποιον μπορεί να τα ακούσεις, αλλιώς λέει ο καθένας μας τον πόνο του και ξαλαφρώνει.
Και το πολύ πολύ να βρεθεί κανένας ανώνυμος να θέλει να κάνει πλάκα. Ας την κάνει λοιπόν.
Καλό μου fractal συγνώμη που καταχράστηκα τον χώρο σου. Πολλά φιλάκια gskastro
Αστερίωνα. Σου απάντησε αντί για μένα ο φίλος Κάστρο. Μόνο μην κάνεις και συ το λάθος να μας θεωρήσεις πακέτο.. Δεν γνωριζόμαστε καν, Δεν συνομοτούμε για κανένα. Απλά έτυχε λόγω της ΄"βίγλας μου" να ανταλλάξουμε περισσότερα μέιλς, να παίξουμε το παιχνίδι της αναγνώρισης του τόπου που μένω και να συνδεθούμε έτσι περισσότερο. Κατά τα άλλα ούτε με ξέρει ούτε τον ξέρω και το πιθανότερο είναι να μην γνωριστούμε ποτέ. Όχι γιατί δεν θα το ήθελα προσωπικά, (εκείνος δεν ξέρω) αλλά γιατί ζούμε πολύ μακρυά και εκείνος δήλωσε γέροντας που δεν του αρέσει να μετακινείτε.
Δεν χρειάζεται να προσθέσω τίποτα στα όσα σου είπε. Με καλύπτουν. Όπως σου είχα πει αυτό τον καιρό έχουμε εδώ ένα δημοσιογράφο από την Αμερική. Με έχει εντυπωσιάσει η συγκρότησή του σαν άτομο. Η βαθειά του σκέψη που πρέπει να είναι αποτέλεσμα μακρόχρονου προβληματισμού, γύρω από το "πρόσωπο" και τον σεβασμό στην ιδιαιτερότητά του...Ίσως γράψει στο βλογγ μου. Θα μας είναι χρήσιμη η άποψή του.Αυτό το γράφω σαν ενισχυτικό της θέσης μου ότι όλες οι απόψεις είναι αποδεκτές προς συζήτηση , γιατί όλλες κάτι προσθέτουν στη σκέψη μας και την βοηθούν να πάει παρά πέρα. Δεν έχω επομένως κανένα λόγο να σβύνω η να αλειόνω με οποιοδήποτε τρόπο την άποψη όποιου μου κάνει την τιμή να με επισκέπτετε. Σε περιμένω απαλλαγμένο από κάθε υποψία.
Κάστρο μου δεν έχω να σου πώ τίποτα περισσότερο από ότι με κάλυψαν όσα είπες στον Αστερίωνα. Ο Αστυάναξ ίσως είναι σε διακοπές. Ελπίζω να απαντήσει και εκείος στον Αστερίωνα.
Όσο για τον φίλο ανώνυμο, δήλωσε ο άνθρωπος ότι θα χρησιμοποιεί ένα -ι- και ένα -ε- γιατί δεν ξέρει ορθογραφία. Έτσι μας διευκολύνει. Που βλέπεις το περίεργο. Εμένα με διασκέδασε η δήλωσή του που την βρήκα ευθεία και ξεκάθαρη.
Σήμερα δεν έχει φιλιά. Έτσι επειδή δεν θέλω. Με κάλυψαν απόλυτα τα φιλιά των κυμμάτων που περίπου δύο ώρες με εκπαίδευαν στους νόμους της φύσης. Κάποια στιγμή ελπίζω πως θα είμαι σε θέση να αξιοποιήσω τη διδαχή τους. Καλό μεσημέρι από ένα Νησί ζωζμένο με κύμματα που διδάσκουν. Το μάθημα της ΖΩΗΣ
Σας αγαπώ όλους και θέλω να με αγαπάτε και σεις. Στη συναυλία χθες ήταν υπέροχα. Ο Βαγγέλης Γερμανός μας έδωσε τον εαυτό του Αλλά τον αποζημειώσαμε με το παρα πάνω... Έισέπραξε από μας την αποζημείωση που έχει ανάγκη ο κάθε πραγματικός καλλητέχνης.
καλέ μου Κάστρο σε έπιασα κλέβοντα οπώρας. Αφού το μπλοκ είναι δημόσιος χώρος (σαν καφετέρια) τότε γιατί ζητάς συγνώμην " για χρήση δημοσίου χώρου";;;;;
Οσο για το χωρίς τόνους κείμενο θα πρέπει να πρόσεξες το σκούπισμα των γιαλιών σου για να διακρίνεις ότι μετέφερα(το έγραφα άλλως τε)άλλου το κείμενο. Τζάμπα με σχολίασες.
Ομως ευχαριστώ και για τον κόπο και το ενδιαφέρον.
Αχ τι ¨Ελληνες δυσνόητοι είμαστε.
Απευθύνθηκα στους δυό σας όχι λόγω πακέτου αλλά λόγω εκκρεμότητας.
Οταν έγινε ότι έγινε με εσένα είχα συζήτηση και με τον αστυάνακτα ετοιμαζόμουν να του γράψω.
Οχι κορίτσι μου μακριά από εμένα τέτοιες σκέψεις. Μπορεί να γεννήθηκα στην Αίγυπτο αλλά από 10 ετών μεγάλωσα στην Αθήνα και ξάνοιξε το μάτι μου. Είναι αδιανόητο κάτι τέτοιο για μένα. Απλά - απλά από το γράψιμό σου μου έχεις καλλιεργήσει αισθήματα συμπάθειας.
καλό σου βράδι
Καλησπέρα! Να μπω ή να μην μπω σκέφτηκα στην αρχή Φράκταλ. Οι λόγοι είναι δυο κυρίως.
Ξαναήρθα πριν μήνες αλλά το σχόλιό μου διαγράφηκε, προφανώς όμως από λάθος δικό μου ή από τεχνικό σφάλμα όπως διαπιστώνω από τα "γεγονότα".
Ο άλλος ήταν ότι με κάνεις και νιώθω πολύ αμήχανα με όλα αυτά τα ωραία που ζεις στο νησί σου, με την παράδοση και τη θάλασσα και όλα τα όμορφα. Για να ακριβολογήσω ψιλοζηλεύω:):).
Αλλά τελικά ήρθα! Έτσι να πάρω μια μυρωδιά και εγώ βρε αδελφέ/ή. Άλλωστε κοινά e-στοιχειά μας περιβάλλουν και η Αθήνα με τρώει!!
Πάντως την παράδοση, αυτήν που μου κληροδότησαν οι δικοί μου, τη σέβομαι, την αγαπώ, την καλλιεργώ και φυσικά τη μεταδίδω στα παιδιά μου. Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι δεν τη βάζω στο κόσκινο. Και ειδικά ό,τι σχετίζεται με τις ανθρώπινες σχέσεις ή ό,τι έχει και πολιτικό χαρακτήρα (υπάρχει και τέτοιος!!)
Τις καλησπέρες μου και την επόμενη φορά θα συμμετάσχω και στην κουβεντούλα.
Ευχαριστώ
Αλέκα καλώς σε βρίσκω. Παρακολουθούσα και εγώ τα γραφόμενά σου καθώς σε συναντούσα σε διάφορα βλογγ φίλων.
Κάπως έτσι αισθανόμουν και εγώ και δεν αποφάσιζα να σου γράψω. Ευχαριστώ που πήρες την πρωτοβουλία
Τώρα λοιπόν που ..έσπασε ο πάγος μεσούντοε του Αυγούστου θα τα λέμε συχνά. Καλή σου νύχτα.
Αστερίωνα. Γιατί επιμένεις να με προσδιορίζεις γένους θυλικού? Εν τάξει. 'Ολα εντάξει Περιμένω να πεις αυτά που δεν είπες.. Μας τα χρωστάς.
Δημοσίευση σχολίου